I. SCRISORILE PIERDUTE (I.L.C în două acte)
1. „Iordache: N-a vrut d. Nae să facă scandal, măcar că era de un procuror ceva. D. Nae – Girimea, nu Cațavencu -, știi, mai galant, i-a făcut un moral bun, din porc și din măgar nu l-a mai scos, i-a tras vreo două palme și l-a dat pe ușe afară...”
2. „Trahanache: A! Ce coruptă soțietate!... nu mai e moral, nu mai sunt prințipuri, nu mai e nimic: enteresul și iar enteresul... Bine zice fiu-meu de la facultate alaltaieri în scrisoare, vezi, tânăr tânăr, dar copt, serios băiat! Zice: „Tatițo, unde nu e moral, acolo e corupție, și o soțietate fără prințipuri, va să zică că nu le are!... Auzi d-ta mișelie, infamie”.”
3. „Mița: La d-ta... nu poate fi ca la mine... La mine e chestiune de traducere.”
4. „Mitică: Cine știe dacă nemeresc să mă adresez în mulțime cuiva de aceeași părere cu mine; și-n astfel de împrejurări, un om ca mine, care nu înțelege mândria eroismului civic, trebuie ori să discute cu oameni de aceeași părere, ori și mai bine, să n-aibă nici o părere. Dar dacă n-ai nici o părere, în astfel de împrejurări, când mai toată lumea are o părere, ești în primejdie să superi pe oricine are una. E mai bine, așadar, să mă retrag discret într-un colț. Și să tac. Să stau în berărie și să aștept să pice ediția de seară a ziarelor politice...”
5. „Moftangiul felicită România în cazul întâi, o deplânge în cazul al doilea, în ambele cazuri o iubește până la nebunie. Mai e moftangiul savant. Culmea moftangiului savant: a-și comanda statuia în viață și a prezida la inaugurarea ei și la apoteozarea acestui mare luptător național în ogorul științei române! Important bărbat – bărbat serios. Membru în toate societățile culturale naționale și internaționale. Dacă nu e încă în Academie, are să fie.”
6. „Leonida: Așa, cum îți spusei, mă scol într-o dimineață și, știi obiceiul meu, pui mâna întâi și-ntâi pe „Aurora Democratică”, să văz cum mai merge țara.”
7. „Leonida: Dar, când am văzut, am zis și eu: să te ferească Dumnezeu de furia poporului!...”
8. „Leonida: Ce-am avut și ce-am pierdut!”
9. „Mița (citește): „Angel radios! de când te-am văzut întâia dată pentru prima oară, mi-am pierdut uzul rațiunii... Inima-mi palpită de amoare. Sunt într-o pozițiune pitorească și mizericordioasă și sufăr peste poate. Al tău pentru o eternitate și per toujours. Rică Venturiano.””
10. „Mița: Eu i-am declarat că omul cu traducerea este acela care mă traduce și pe mine, amantul meu, fidelul meu amant, căruia eu i-am fost întotdeauna fidea.”
11. „Farfuridi: Trădare să fie dacă o cer interesele partidului, dar s-o știm și noi...”
12. „Pristanda: „...A mânca poporul mai ales, este o greșală neiertată, ba putem zice chiar o crimă...””
13. „Cațavencu: Or, mai întâi și-ntâi istoria ne învață anume că un popor care nu merge înainte stă pe loc, ba chiar dă înapoi, că legea progresului este așa, cu cât mergi mai iute, cu atât ajungi mai departe.”
14. „Cațavencu: Industria română e admirabilă, e sublimă, putem zice, dar lipsește cu desăvârșire.”
15. „Leonida: ... strada Pacienții numărul 13.”
1. „Ovidiu: Nu mai am timp pentru supărări. Nici pentru bucurii, de altfel.”
2. „Ovidiu: Te înfierbânți ca un ceainic fără apă.”
3. „Magda: Tangoul e, de fapt, povestea vieții.”
4. „Ovidiu: Tangoul este unicul dans în care femeia te poate nenoroci.”
5. „Ovidiu: A te ruga înseamnă a te regândi pe tine însuți.”
6. „Magda: Ești un ceainic, Ovidiu. Fără mâner.”
7. „Ovidiu: Un bărbat și o femeie – prieteni? O minciună gogonată, învelită-n ciocolată...”
8. „Ovidiu: Dacă am ajuns să ne urâm de moarte, ce rost mai are viața? Îmbracă-te!”
9. „Magda: Fiindcă orice om trebuie să moară acasă.”
10. „Magda: Știi tu... Un gând trist care dansează.”
1. „La urma urmei, orice text e doar un pretext.”
2. „Îl țineți minte pe tipul care zicea că atunci când termini de scris un text să nu-l dai soției să-l citească , ci unui prieten? Avea dreptate. Prietenul citește cu ochii literaturii, soția – cu ochii familiei rănite. Din păcate, n-au mai rămas scriitori adevărați care să înțeleagă acest lucru. Au supraviețuit doar vreo trei-patru povestitori specializați în comunicarea cu surdomuții. Pentru a scrie bine trebuie să cunoști și niște reguli, spune unul. Sunt ciudate, dar există, confirmă altul, referindu-se la observația fină a colegului său. Pentru a scrie bine, ridică patriarhal el degetul, se recomandă să citești.”
3. „Vinul amar cu pelin se bea mai ușor când se aude un acordeon. O știe orice alcoolic anonim.”
4. „Dă-mi inima ta, să mă sprijin!”
5. „Ai rămas unica unitate vizibilă într-o țară invizibilă.”
6. „Show must go on!”
7. „Mărturisesc în fața dumneavoastră că doar interesul național m-a făcut să renunț la circul meu și să traversez strada la roșu.”
8. „Sunt ispititor ca o fecioară inocentă și convingător ca un afiș electoral.”
1. „Dona, cel mai ușor lucru e să scrii despre un bețiv! I-ai băgat sticla în mână, i-ai răsturnat câteva pahare pe gât și, gata, portretul e finisat! Satiră ucigătoare!”
2. „Dar despre un bețiv este foarte ușor să scrii, s-o știi!”
3. „Nici nu mă gândesc să fierb macaroanele voastre idioate!”
4. „Ciugulim de pe masa infinitului rămășițele anoste ale istoriei...”
5. „Am ajuns să nu ne mai suportăm. Prieteni, iubite și tovarăși de viață... Toți urlă de disperare... Ce-ați spune dacă vă arăt cum se servește o masă adevărată!”
6. „Când mori cu adevărat, trebuie să plătești mai scump! Când mori mai puțin, poți să te alegi cu o jumătate de preț. Ca la second hand.”
7. „Aici e parter, n-ai cum să te sinucizi. Ar fi mai bine să te plimbi în grădină. Ai observat cât de frumos e acolo?”
8. „Da, locul meu de arțar, cu un cuib de graur pe ram...”
9. „Iar când omului îi este bine, el uită că altcuiva îi este rău.”
10. „Afară plouă și tu ești trist.”
11. „Scheme și cuvinte! Cuvinte și scheme! Nu mai știu să fac altceva decât să beau. Doar băutura mă transformă într-un optimist. Optimismul este doctrina inventată de bețivi.”
12. „Ție, Dona, întotdeauna ți-a scăpat simțul detaliului. Acolo stă tragedia lumii.”
13. „În detaliu stă Dumnezeu. Am citit undeva.”
14. „Lumea aceasta, teatru de orgolii și rătăciți, este plină de nefericiți care vorbesc despre fericire.” (Voltaire)
15. „Dragostea înseamnă cultură. Fără cultură rămâne doar contactul sexual... nu se vede nimic. E ca și cum ai zbura. E ca și cum ai încăleca pe un nor.”
16. „Fred zice că dor înseamnă rugăciune către Dumnezeu.”
17. „Nu mai așteptați! Niciodată nu va fi mâine. Există doar azi. Pur și simplu noi dormim.”
1. „Cine fură azi un ou, mâine va fura un bou.”
2. „În orașul nostru numai proștii dau în gropi.”
3. „Nebunul se cunoaște după bâtă...
Și prostul – după floare.”
4. „Ieșiți, morților, din gropi, să intrăm noi – viii!”
5. „Și nu uitați – boala lungă – moarte sigură.”
6. „Mă gândesc să ne apucăm de afaceri. Sarea este o marfă care se vinde de n-ai văzut dumneata. Strategică aș spune.”
7. „La supărare aș da foc la lume, de-ar fi lumea de hârtie.”
8. „La beție omul este pisică, maimuță și la urmă porc. Înțelegi, prietene, cum vine asta?”
9. „Sunt supărat pe lume și i-am dat foc. Las’ mai bine să ardă ea decât să ne certăm noi.”
10. „Unde există frică, nu încape dragoste.”
11. „Dacă vrei ca cineva să nu te creadă, spune-i adevărul.”
12. „Așa e, adevărul e o marfă proastă.”
13. „Câte slugi ai, atâția dușmani hrănești. Dar, pe de altă parte, cine n-are dușmani, nu-i om.”
14. „Am înțeles prea târziu că Roza nu juca teatru. Numai când iubești foarte tare – te îmbolnăvești cu adevărat.”
15. „Laș – nu este ofensă. Este un cuvânt care exprimă o stare de fapt.”
16. „Nicio nuntă fără lacrimi, nicio moarte fără bănuială.”
17. „Până la urmă, fiecare e dator cu o moarte. Da, dar cui i-o datorăm? Dușmanului sau prietenului?”
1. „Știi de ce oamenii sunt ticăloși? Fiindcă justifică orice. Dragostea și trădarea. Războiul și pacea.”
2. „Omori fără să te gândești, fără să vrei. Urăști, urăști intens, sălbatic și deschizi cuțitul, și cu el bine deschis ajungi până la patul în care doarme dușmanul. Este noapte, dar prin fereastră intră clarul de lună; se vede bine.”
3. „Noi gândim gânduri triste.”
4. „Aiurea... Știe el cum se cântă regretele.”
5. „- Trebuie să ne îndeplinim MISIUNEA.
- Ce misiune?
- De a spune adevărul. Numai instrumentele muzicale pot să facă acest lucru.
- De ce?
- Fiindcă oamenii mint la tot pasul. Mai grav este că nu poți să-ți dai seama când mint și când spun adevărul. Și într-un caz, și în altul par atât de firești! Dar când un instrument muzical ia o notă falsă, toată lumea strigă: „Cântă fals!””
6. „Încearcă să devii ceea ce ești și ai să gândești altfel. Ai să vorbești altfel. Ai să vezi ce lume nouă și necunoscută ți se va arăta. Și tot ce ți-ai dorit să se întâmple – se va întâmpla.”
7. „Nu uita marea!”
8. „Prietenul meu spune că cea mai mare plăcere ți-o aduce suferința.”
9. „Nefericitul amant respins de păpușa cu ochi albaștri.”
10. „Niciodată împreună! Întotdeauna separat!
Întotdeauna separat! Niciodată împreună!”
11. „În orașul nostru e foarte comod să fii un scriitor mediocru.”
1. „Chestiuni savante.”
2. „Aiurea! Să știi că de prostie suferă toți prezicătorii.”
3. „Nu ne place să fim deranjați atunci când visăm.”
4. „Nu întotdeauna sfârșitul pare să fie atât de trist cum îți imaginezi începutul.”
5. „Speram să te fac unealta mea de dragoste!”
6. „Nu fac altceva decât să-mi imaginez viața. O poate face oricine...”
7. „Noaptea cu burta ei cât un hău. Ea mă înghite după ce adorm și dimineața nu țin minte nimic. Pe cine am urât și pe cine am iubit? Asta o știe doar întunericul. Mie nu-mi lasă nimic: nici visuri, nici mirosuri, nici șoapte și nici disperare. Oare am trăit eu noaptea? Oare am ieșit din burta acestui animal? Doar nimic nu s-a întâmplat și nimic n-a existat – ore, secunde, amintiri. Uite așa de fiecare dată – mor și învii. Nici nu știu ce e mai bine.”
8. „Ce bine mă înțelegi cu creierul tău de găină.”
9. „În dragoste nu există calcul. Mai puțin decât toate trebuie să te preocupe propria persoană.”
10. „Abia când e la jumătate de cale, omul observă că a apucat-o pe un drum greșit. Știi de ce lunecăm uneori? Ispita e prea mare.”
11. „Toată viața mea am făcut ceea ce am vrut cel mai puțin. Pe nimeni nu interesa ce-mi place și ce nu-mi place. Eram obligat să răspund la rău – cu bine. Nu mă întrebați cine mă obliga. Nu cunosc răspunsul.”
12. „Ți-ai imaginat că ai misiunea să-ți salvezi neamul. Dar cum poți salva pe cineva, urându-l de moarte?”
1. „Dejunul pe iarbă” – pictură de Manet.
2. „Apa asta a sâmbetei mă îngrijorează. Nivelul ei scade văzând cu ochii. Am impresia că ne va parveni o directivă de angajare în campania de luptă cu seceta. Chiar mă gândeam să scriu un articol la această temă.”
3. „Căsătoria e un jug care-ți roade grumazul.”
4. „În ultimul timp, fii atent, au fost înregistrate cazuri când umblă câinii cu colacii în coadă. Nici nu mai știm ce să facem!”
5. „Agronom de eprubetă.”
6. „Da, sunt înconjurat de oameni de creație. Experimente, planuri, eșecuri și succese. Discutăm aprins. Uneori ne certăm, dar fără asta nu poți ajunge la adevăr.”
1. „Doamne, când ne-om dezvăța de urâtul obicei de a înfrumuseța lucrurile? De ce-i împiedicăm pe cei trădați să-și privească în ochi trădătorii?”
2. „Copiii din flori sunt orgolioși și dornici de glorie.”
3. „Am văzut destui ticăloși în viața mea ca să pot trece încă o dată neclintit peste o potlogărie.”
3. „Mița: La d-ta... nu poate fi ca la mine... La mine e chestiune de traducere.”
4. „Mitică: Cine știe dacă nemeresc să mă adresez în mulțime cuiva de aceeași părere cu mine; și-n astfel de împrejurări, un om ca mine, care nu înțelege mândria eroismului civic, trebuie ori să discute cu oameni de aceeași părere, ori și mai bine, să n-aibă nici o părere. Dar dacă n-ai nici o părere, în astfel de împrejurări, când mai toată lumea are o părere, ești în primejdie să superi pe oricine are una. E mai bine, așadar, să mă retrag discret într-un colț. Și să tac. Să stau în berărie și să aștept să pice ediția de seară a ziarelor politice...”
5. „Moftangiul felicită România în cazul întâi, o deplânge în cazul al doilea, în ambele cazuri o iubește până la nebunie. Mai e moftangiul savant. Culmea moftangiului savant: a-și comanda statuia în viață și a prezida la inaugurarea ei și la apoteozarea acestui mare luptător național în ogorul științei române! Important bărbat – bărbat serios. Membru în toate societățile culturale naționale și internaționale. Dacă nu e încă în Academie, are să fie.”
6. „Leonida: Așa, cum îți spusei, mă scol într-o dimineață și, știi obiceiul meu, pui mâna întâi și-ntâi pe „Aurora Democratică”, să văz cum mai merge țara.”
7. „Leonida: Dar, când am văzut, am zis și eu: să te ferească Dumnezeu de furia poporului!...”
8. „Leonida: Ce-am avut și ce-am pierdut!”
9. „Mița (citește): „Angel radios! de când te-am văzut întâia dată pentru prima oară, mi-am pierdut uzul rațiunii... Inima-mi palpită de amoare. Sunt într-o pozițiune pitorească și mizericordioasă și sufăr peste poate. Al tău pentru o eternitate și per toujours. Rică Venturiano.””
10. „Mița: Eu i-am declarat că omul cu traducerea este acela care mă traduce și pe mine, amantul meu, fidelul meu amant, căruia eu i-am fost întotdeauna fidea.”
11. „Farfuridi: Trădare să fie dacă o cer interesele partidului, dar s-o știm și noi...”
12. „Pristanda: „...A mânca poporul mai ales, este o greșală neiertată, ba putem zice chiar o crimă...””
13. „Cațavencu: Or, mai întâi și-ntâi istoria ne învață anume că un popor care nu merge înainte stă pe loc, ba chiar dă înapoi, că legea progresului este așa, cu cât mergi mai iute, cu atât ajungi mai departe.”
14. „Cațavencu: Industria română e admirabilă, e sublimă, putem zice, dar lipsește cu desăvârșire.”
15. „Leonida: ... strada Pacienții numărul 13.”
II. AVANT DE MOURIR
2. „Ovidiu: Te înfierbânți ca un ceainic fără apă.”
3. „Magda: Tangoul e, de fapt, povestea vieții.”
4. „Ovidiu: Tangoul este unicul dans în care femeia te poate nenoroci.”
5. „Ovidiu: A te ruga înseamnă a te regândi pe tine însuți.”
6. „Magda: Ești un ceainic, Ovidiu. Fără mâner.”
7. „Ovidiu: Un bărbat și o femeie – prieteni? O minciună gogonată, învelită-n ciocolată...”
8. „Ovidiu: Dacă am ajuns să ne urâm de moarte, ce rost mai are viața? Îmbracă-te!”
9. „Magda: Fiindcă orice om trebuie să moară acasă.”
10. „Magda: Știi tu... Un gând trist care dansează.”
III. FOTOGRAFI ȘI CLOVNI INVIZIBILI (clișee și parodii)
2. „Îl țineți minte pe tipul care zicea că atunci când termini de scris un text să nu-l dai soției să-l citească , ci unui prieten? Avea dreptate. Prietenul citește cu ochii literaturii, soția – cu ochii familiei rănite. Din păcate, n-au mai rămas scriitori adevărați care să înțeleagă acest lucru. Au supraviețuit doar vreo trei-patru povestitori specializați în comunicarea cu surdomuții. Pentru a scrie bine trebuie să cunoști și niște reguli, spune unul. Sunt ciudate, dar există, confirmă altul, referindu-se la observația fină a colegului său. Pentru a scrie bine, ridică patriarhal el degetul, se recomandă să citești.”
3. „Vinul amar cu pelin se bea mai ușor când se aude un acordeon. O știe orice alcoolic anonim.”
4. „Dă-mi inima ta, să mă sprijin!”
5. „Ai rămas unica unitate vizibilă într-o țară invizibilă.”
6. „Show must go on!”
7. „Mărturisesc în fața dumneavoastră că doar interesul național m-a făcut să renunț la circul meu și să traversez strada la roșu.”
8. „Sunt ispititor ca o fecioară inocentă și convingător ca un afiș electoral.”
IV. ȘASE AUTORI ÎN CĂUTAREA UNUI PERSONAJ (piesă în două acte)
2. „Dar despre un bețiv este foarte ușor să scrii, s-o știi!”
3. „Nici nu mă gândesc să fierb macaroanele voastre idioate!”
4. „Ciugulim de pe masa infinitului rămășițele anoste ale istoriei...”
5. „Am ajuns să nu ne mai suportăm. Prieteni, iubite și tovarăși de viață... Toți urlă de disperare... Ce-ați spune dacă vă arăt cum se servește o masă adevărată!”
6. „Când mori cu adevărat, trebuie să plătești mai scump! Când mori mai puțin, poți să te alegi cu o jumătate de preț. Ca la second hand.”
7. „Aici e parter, n-ai cum să te sinucizi. Ar fi mai bine să te plimbi în grădină. Ai observat cât de frumos e acolo?”
8. „Da, locul meu de arțar, cu un cuib de graur pe ram...”
9. „Iar când omului îi este bine, el uită că altcuiva îi este rău.”
10. „Afară plouă și tu ești trist.”
11. „Scheme și cuvinte! Cuvinte și scheme! Nu mai știu să fac altceva decât să beau. Doar băutura mă transformă într-un optimist. Optimismul este doctrina inventată de bețivi.”
12. „Ție, Dona, întotdeauna ți-a scăpat simțul detaliului. Acolo stă tragedia lumii.”
13. „În detaliu stă Dumnezeu. Am citit undeva.”
14. „Lumea aceasta, teatru de orgolii și rătăciți, este plină de nefericiți care vorbesc despre fericire.” (Voltaire)
15. „Dragostea înseamnă cultură. Fără cultură rămâne doar contactul sexual... nu se vede nimic. E ca și cum ai zbura. E ca și cum ai încăleca pe un nor.”
16. „Fred zice că dor înseamnă rugăciune către Dumnezeu.”
17. „Nu mai așteptați! Niciodată nu va fi mâine. Există doar azi. Pur și simplu noi dormim.”
V. CUM ECLESIASTUL DISCUTA CU PROVERBELE (tragedie națională în două acte)
2. „În orașul nostru numai proștii dau în gropi.”
3. „Nebunul se cunoaște după bâtă...
Și prostul – după floare.”
4. „Ieșiți, morților, din gropi, să intrăm noi – viii!”
5. „Și nu uitați – boala lungă – moarte sigură.”
6. „Mă gândesc să ne apucăm de afaceri. Sarea este o marfă care se vinde de n-ai văzut dumneata. Strategică aș spune.”
7. „La supărare aș da foc la lume, de-ar fi lumea de hârtie.”
8. „La beție omul este pisică, maimuță și la urmă porc. Înțelegi, prietene, cum vine asta?”
9. „Sunt supărat pe lume și i-am dat foc. Las’ mai bine să ardă ea decât să ne certăm noi.”
10. „Unde există frică, nu încape dragoste.”
11. „Dacă vrei ca cineva să nu te creadă, spune-i adevărul.”
12. „Așa e, adevărul e o marfă proastă.”
13. „Câte slugi ai, atâția dușmani hrănești. Dar, pe de altă parte, cine n-are dușmani, nu-i om.”
14. „Am înțeles prea târziu că Roza nu juca teatru. Numai când iubești foarte tare – te îmbolnăvești cu adevărat.”
15. „Laș – nu este ofensă. Este un cuvânt care exprimă o stare de fapt.”
16. „Nicio nuntă fără lacrimi, nicio moarte fără bănuială.”
17. „Până la urmă, fiecare e dator cu o moarte. Da, dar cui i-o datorăm? Dușmanului sau prietenului?”
VI. SAXOFONUL CU FRUNZE ROȘII (probă de orchestră în două acte)
2. „Omori fără să te gândești, fără să vrei. Urăști, urăști intens, sălbatic și deschizi cuțitul, și cu el bine deschis ajungi până la patul în care doarme dușmanul. Este noapte, dar prin fereastră intră clarul de lună; se vede bine.”
3. „Noi gândim gânduri triste.”
4. „Aiurea... Știe el cum se cântă regretele.”
5. „- Trebuie să ne îndeplinim MISIUNEA.
- Ce misiune?
- De a spune adevărul. Numai instrumentele muzicale pot să facă acest lucru.
- De ce?
- Fiindcă oamenii mint la tot pasul. Mai grav este că nu poți să-ți dai seama când mint și când spun adevărul. Și într-un caz, și în altul par atât de firești! Dar când un instrument muzical ia o notă falsă, toată lumea strigă: „Cântă fals!””
6. „Încearcă să devii ceea ce ești și ai să gândești altfel. Ai să vorbești altfel. Ai să vezi ce lume nouă și necunoscută ți se va arăta. Și tot ce ți-ai dorit să se întâmple – se va întâmpla.”
7. „Nu uita marea!”
8. „Prietenul meu spune că cea mai mare plăcere ți-o aduce suferința.”
9. „Nefericitul amant respins de păpușa cu ochi albaștri.”
10. „Niciodată împreună! Întotdeauna separat!
Întotdeauna separat! Niciodată împreună!”
11. „În orașul nostru e foarte comod să fii un scriitor mediocru.”
VII. IOSIF ȘI AMANTA SA (scene ghicite și neghicite)
2. „Aiurea! Să știi că de prostie suferă toți prezicătorii.”
3. „Nu ne place să fim deranjați atunci când visăm.”
4. „Nu întotdeauna sfârșitul pare să fie atât de trist cum îți imaginezi începutul.”
5. „Speram să te fac unealta mea de dragoste!”
6. „Nu fac altceva decât să-mi imaginez viața. O poate face oricine...”
7. „Noaptea cu burta ei cât un hău. Ea mă înghite după ce adorm și dimineața nu țin minte nimic. Pe cine am urât și pe cine am iubit? Asta o știe doar întunericul. Mie nu-mi lasă nimic: nici visuri, nici mirosuri, nici șoapte și nici disperare. Oare am trăit eu noaptea? Oare am ieșit din burta acestui animal? Doar nimic nu s-a întâmplat și nimic n-a existat – ore, secunde, amintiri. Uite așa de fiecare dată – mor și învii. Nici nu știu ce e mai bine.”
8. „Ce bine mă înțelegi cu creierul tău de găină.”
9. „În dragoste nu există calcul. Mai puțin decât toate trebuie să te preocupe propria persoană.”
10. „Abia când e la jumătate de cale, omul observă că a apucat-o pe un drum greșit. Știi de ce lunecăm uneori? Ispita e prea mare.”
11. „Toată viața mea am făcut ceea ce am vrut cel mai puțin. Pe nimeni nu interesa ce-mi place și ce nu-mi place. Eram obligat să răspund la rău – cu bine. Nu mă întrebați cine mă obliga. Nu cunosc răspunsul.”
12. „Ți-ai imaginat că ai misiunea să-ți salvezi neamul. Dar cum poți salva pe cineva, urându-l de moarte?”
VIII. LA VENEȚIA E CU TOTUL ALTFEL (piesă în două acte)
2. „Apa asta a sâmbetei mă îngrijorează. Nivelul ei scade văzând cu ochii. Am impresia că ne va parveni o directivă de angajare în campania de luptă cu seceta. Chiar mă gândeam să scriu un articol la această temă.”
3. „Căsătoria e un jug care-ți roade grumazul.”
4. „În ultimul timp, fii atent, au fost înregistrate cazuri când umblă câinii cu colacii în coadă. Nici nu mai știm ce să facem!”
5. „Agronom de eprubetă.”
6. „Da, sunt înconjurat de oameni de creație. Experimente, planuri, eșecuri și succese. Discutăm aprins. Uneori ne certăm, dar fără asta nu poți ajunge la adevăr.”
IX. APUSUL DE SOARE SE AMÂNĂ (piesă în două acte)
2. „Copiii din flori sunt orgolioși și dornici de glorie.”
3. „Am văzut destui ticăloși în viața mea ca să pot trece încă o dată neclintit peste o potlogărie.”